(Péter Jánosné gyűjteményéből való recept alapján) — Bár az eredeti receptben 20 db palacsinta szerepel, én a fenti krém-mennyiséggel csak kb. 8-10 darabot szoktam megtölteni, mert így kevésbé lesz száraz. Sütéshez nekem nagyon jól bevált az olasz lasagna-sütő cseréptepsim, arra persze ügyelni kell, hogy az efféle edényt csakis hideg sütőbe lehet betenni. Villanysütőben 200 fokon kb. 25 perc alatt készen van ez a finom étel.

Erdélyi túrós palacsinta (Fotó: Kéri Kata)

Erdélyi túrós palacsinta (Fotó: Kéri Kata)


Ennek a palacsintának az ízesítéséhez én szoktam fahéjat és vaníliás cukrot is használni, olyankor a citromhéjat és a mazsolát elhagyom. Az eredetileg megadott 3 kanál porcukornál én kicsit többet teszek, mert édesebben szeretjük!

Elkészítése: 20 db palacsintát sütünk. Az áttört tehéntúrót simára keverjük 2 tojássárgájával, a tejjel, a porcukorral, a citromhéjjal, végül hozzáadjuk a tojások keményre vert fehérjét. A krém egyharmad részét félretesszük, a többihez hozzáadjuk a mazsolát. Ezzel, a mazsolás túrókrémmel megtöltjük a palacsintákat, összegöngyölve négyszögletes tűzálló tálba rakosgatjuk. A félretett krémbe belekeverjük a tejfölt, a palacsintákra öntjük, és sütőben addig sütjük az egészet, amíg a teteje szépen megsül. Tálaláskor díszíthetjük bármilyen, élénk színű gyümölccsel vagy befőttel, tejszínhabbal, citromkarikákkal.

Erdélyi túrós palacsinta (Fotó: Kéri Kata)

Erdélyi túrós palacsinta (Fotó: Kéri Kata)

Hozzávalók:

  • 20 db palacsinta,
  • 25 dkg tehéntúró,
  • 2 tojás,
  • 1-2 kanál tej,
  • 3 kanál porcukor,
  • fél citrom reszelt héja,
  • 10 dkg mazsola,
  • 1 dl tejföl,
  • 1-2 db gyümölcs vagy befőtt
