Néha váratlan vendégek toppannak be. Néha nekilátunk a kamra szokásos nyári takarításának. Ma ez az utóbbi volt, és az előbbi esethez hasonlóan nagyon-nagy szükségünk lett valami szupergyors, szuperfinom, szupergyümölcsös édességre… Dinnye… khm… Azt csak simán, lehűtve befaltuk… Gyönyörű alma, vaj, tojás, fahéj… és: hoppá! A L*** áruházból pár hete beszerzett almás-morzsás sütis por… Ez lesz az, gondoltam, legalább nem kell kerülgetni a dobozt további heteken át. Hogy nem ilyen „dobozos sütire” adják a Michelin csillagokat? Annyi baj legyen!

Készül a Morzsás almás süti (Fotó: Kéri Kata)

Készül a Morzsás almás süti (Fotó: Kéri Kata)


Hozzávalók:

  • almás-morzsás sütis por (apple crumble)
  • 1 tojás
  • 10 dkg vaj
  • 3 szem alma
  • 1 evőkanál cukros fahéj
  • 6-8 szem kandírozott cseresznye
  • tejszínhab (ízlés szerint)
  • karamell-szósz (ízlés szerint)

Elkészítése: Előkaptam egy kisebb méretű tepsit. Bekapcsoltam 200 fokosra a sütőt. A dobozos sütiport villával jól összedolgoztam 1 tojással és 10 dkg vajjal. A por dobozán turmixgépes munkálkodást írnak elő, no, de hol találjon az ember lánya akár egy bevethető turmix-szerkentyűt is a spájz-takarítás szent napján?? Szóval, kész volt a morzsalékos tészta. A tepsibe belekockáztam 3 almát (héja nélkül!), elkevertem a dobozban lévő cukros fahéjjal.

„ – Nem kell bele pár szem kandírozott cseresznye?” – kérdezte életem párja, egy kis üveget szorongatva. (A spájzban találta, naná!)

Morzsás almás (Fotó: Kéri Kata)

Morzsás almás (Fotó: Kéri Kata)

6-8 szem cseresznyét félbevágtam, az alma közé szórtam, aztán a gyümölcsökre rásimogattam-rátapogattam a morzsás tésztát. Kb. 30 perc alatt sült szép aranybarnára. Kockákra vágni csak részben sikerült, pici tejszínhabbal és karamell-szósz cseppekkel ettük. Sajnos, nem sikerült megérnie a kamratakarítás végét a sütinek…

„… Egy csillagot azért ért ez is…” – kacsintott a férjem. – „A kandírozott cseresznye miatt főleg” – tette hozzá…

Reklámok