Családunk imádja a sütőben készült, rafinált ízű, ugyanakkor könnyen elkészíthető rakott ételeket. Ez az édes tészta is ilyen, egy régebbi Nők Lapja Konyhában találtam a receptet, én annyit változtattam rajta, hogy általában nem hosszúmetéltből, hanem kockatésztából készítem, valamint megszórom sütés előtt a tetejét mandulaforgáccsal. Édesanyám házi szilvalekvárjával utolérhetetlenül finom!

Mákos-szilvalekváros-mandulás rakott metélt (Fotó: Kéri Kata)

Mákos-szilvalekváros-mandulás rakott metélt (Fotó: Kéri Kata)


Hozzávalók:

  • 25 dkg hosszúmetélt vagy fodros kocka tészte,
  • 5 db tojás,
  • 2.5 dl tejföl,
  • 9 evőkanál vaj,
  • 25 dkg szilvalekvár,
  • 8 dkg darált mák,
  • 18 dkg porcukor,
  • 5 dkg mandulaforgács.
Mákos-szilvalekváros-mandulás rakott metélt (Fotó: Kéri Kata)

Mákos-szilvalekváros-mandulás rakott metélt (Fotó: Kéri Kata)

Elkészítése: A metéltet a szokásos módon, enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük, folyó vízben öblítjük, majd lecsepegtetjük. A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját 5 evőkanál porcukorral habosra keverjük, a fehérjéket 1 evőkanál porcukorral kemény habbá verjük. A tejfölt és az olvasztott vajat hozzákeverjük a habos cukros tojássárgájához, majd a megfőtt tésztát összekeverjük ezzel a krémmel. Végül óvatosan hozzáforgatjuk a tojáshabot is. Egy közepes tepsit kikenünk vajjal és megszórjuk zsemlemorzsával, és beleöntjük a tészta felét. A darált mákot összekeverjük a porcukorral, és egyenletesen elosztjuk a tésztán. A szilvalekvárt rákanalazzuk a mákos rétegre és befedjük a maradék tésztával.A tésztát megszórjuk a mandulaforgáccsal. Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük, porcukorral megszórva langyosan tálaljuk.

Pár hete mandula nélkül készítettem el. Mákos-szilvalekváros rakott metélt (Fotó: Kéri Kata)

Pár hete mandula nélkül készítettem el.
Mákos-szilvalekváros rakott metélt (Fotó: Kéri Kata)

Reklámok