Egyik délután pihenésképpen, egy jó teával kuglóf-recepteket olvasgattam. Nem tudom, mások hogy vannak ezzel, de egy finom szelet kuglóf nálam mindig jöhet, éppen ezért gyűjtöm ehhez a sütifajtához a recepteket is. Valaha egy fémből készült formában sütöttem kuglófot, de az elhasználódott, és ezért vettem egy szép, mázas kerámiát. Csak két sütést bírt ki azonban ez a szegény, törékeny forma, mert utána véletlenül leejtettem.

Nagy szerencsém, hogy épp eddig értem a házi kuglóf-sütéseim történetében, amikor is megjelentek a boltokban a szilikon formák. Most egy ilyenben sütöttem a mazsolás kuglófot, úgy, hogy egy pléhlapra állítva tettem be a sütőbe, hogy tényleg szépen megtartsa a formáját. Sajnos, nagyon finom lett!

Mazsolás kuglóf (Fotó: Kéri Kata)

Mazsolás kuglóf (Fotó: Kéri Kata)


Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt,
  • 8-10 dkg cukor,
  • 6 dkg margarin,
  • 2 egész tojás,
  • 2 dl tej,
  • 10 dkg mazsola,
  • pici só.

Elkészítése: A margarint a cukorral, a 2 egész tojással és a tejjel alaposan elkeverjük, pici sót adunk hozzá, és legvégül a lisztet, amiben elkevertük a jól megmosott és lecsepegtetett mazsolát is. Margarinnal kikent, kilisztezett kuglófformába tesszük a masszát, és közepes hőmérsékletű sütőben lassan megsütjük. Ha elkészült, megcsorgathatjuk olvasztott csokival.

 

Reklámok