December első hétvégéjét Budapesten töltöttük, ahol az adventi vásárban vettünk pár szem, csokiba mártott diós csókot. Fantasztikusan ízlett nekünk, és próbáltuk megfejteni, mi is lehet benne a dión és tojásfehérjén kívül. Sok receptet megnéztem a neten, aztán találtam egyet, ami szerintem a vásárban kóstolt alapja lehet. A képen az első „kísérletem” eredménye látható, ami csók helyett tallér alakú lett, mert csak 30 dkg diót raktam bele (amennyit a recept írt). A tallérokat összeragasztás után, még a csokiba mártogatás előtt éles késsel kettévágtam, így félhold formájú lett minden sütink. Ez nem olyan szép, mint az eredeti, de tegnap egy karácsonyi partin ebben a kissé csufi formájában debütált a süti. Óriási sikere volt!!!

Tulajdonképpen mindenkinek nagyon ízlett, aki kóstolta, és mindenki épp úgy volt vele, mint én Budapesten: próbáltak rájönni a kóstolók, hogy milyen alapnyagokból áll… Szóval, mindenkinek nagyon ízlett, de Nikinek legjobban, így el is neveztem róla a sütit!!!

Diós-csokis-lekváros csók (Niki kedvence) (Fotó: Kéri Kata)

Diós-csokis-lekváros csók (Niki kedvence) (Fotó: Kéri Kata)


Hozzávalók:

  • 40 dkg kristálycukor,
  • 3 tojásfehérje,
  • 1,5 dl habtejszín,
  • 1 csomag vaníliás cukor,
  • 6 dkg puhára főtt, áttört burgonya,
  • 30-35 dkg darált dió,
  • A ragasztáshoz: baracklekvár,
  • A mázhoz: kb. 15 dkg étcsokoládés tortabevonó tábla.

Elkészítése: Egy edényben lassú tűzön felmelegítjük a jól elkevert cukrot, vaníliás cukrot, tejszínt, tojásfehérjét, és addig kevergetjük, amíg a cukor teljesen elolvad (ettől lesz finom, karamelles íze a sütinek). Ha már szép, egynemű a szirup, akkor beletesszük a darált diót és a burgonyát, és még kicsit főzzük a krémet.

Egy sütőpapírral bélelt, nagyobb méretű tepsibe kiskanállal halmokat rakosgatunk, ha a krém kicsit híg, nyomózsákból is nyomogathatjuk. Jó meleg, kb. 200 fokos sütőben 10-15 percig sütjük, vigyázzunk, hogy ne is égjen meg, de ne is maradjon krémszerű a kis csókok alja, hanem kapjon egy kis szilárd „kérget”. Ha kihűltek a sütik, kettőt-kettőt összeragasztunk a lekvárral, és a kis gömbök (vagy félholdak) egyik felét az olvasztott csokiba mártjuk.

 

