Amikor közeledik a karácsony, amikor jó dolog leülni egy finom sütivel egy habos kakaó vagy kávé mellé, akkor talán jut idő arra, hogy valami nem csak finom, hanem látványos sütit is alkossunk. Ezzel én is így vagyok, ám nem baj, ha úgy lehet valami mutatósat sütni, hogy közben egyszerű is. Egy ilyen süteményt szeretnék most megmutatni, az elkészítése fázis-fotóival, hogy tényleg mindenki láthassa: az almarózsa valóban nem bonyolult édesség, és kétségkívül látványos. Manapság több gasztro-újságban is találkoztam a receptjével, itt most az következik, ahogyan én készítettem el.

Almarózsa (Fotó: Kéri Kata)

Almarózsa (Fotó: Kéri Kata)

Almarózsa (Fotó: Kéri Kata)

Almarózsa (Fotó: Kéri Kata)

Hozzávalók

  • 4 darab piros héjú, szép alma,
  • 2 csomag friss leveles tészta (én Tante Fanny márkájúból készítettem, az szerintem nagyon jó),
  • fél citrom kifacsart leve,
  • kb. 2 evőkanál kristálycukor,
  • porcukor a szóráshoz.
Almarózsa (Fotó: Kéri Kata)

Almarózsa (Fotó: Kéri Kata)

Elkészítése: A félbevágott, kicsumázott almákat héjastul (!!!!) nagyon vékonyra felszeleteljük. Egy edénybe annyi vizet teszünk, hogy az almákat majd jól ellepje, belecsavarjuk a citrom levét, belerakosgatjuk az almaszeleteket, és egyet forralunk az egészen. (Nem megfőzni, csak megpuhítani kell az almadarabokat, hogy könnyen lehessen majd feltekerni őket a süti-rózsák elkészítésekor. Egy 12 darabos muffin-sütőforma mélyedéseit kikenjük vajjal. A lekvárt elkeverjük a kristálycukorral és felmelegítjük. A felengedett leveles tésztát kitekerjük (ha szükséges, kicsit kinyújtjuk), és 6-6 egyforma csíkra vágjuk. A csíkokat megkenjük a felmelegített lekvárral, és az egyik oldalán (hosszában) kirakosgatjuk a megpuhított almaszeletkéket, úgy, hogy a piros héjas oldalukkal kicsit túllógjanak a tészta szélén. A tésztacsík másik felét az almákra hajtjuk, és egy-egy „almarózsát” tekerünk belőlük. Mindegyik sütit beletesszük egy-egy mélyedésbe, és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt aranyszínűre sütjük. Langyosan, vaníliás cukorral meghintve (akár vanília-fagylalttal) kínáljuk.

 

