Kirándulás délre: Agia Galini

(2003. július 11., péntek)

Végre rászántuk magunkat, és átkeltünk a hegyeken déli irányba. Rethymnóból a Líbiai-tenger partján kevés város és falu érhető el közvetlenül. Ezekből az egyik Agia Galini, a bájos, romantikus öbölmenti kis üdülőfalu. Alig 4 €-ért, kb. másfél óra alatt értünk át az út során mindvégig szinte a levegőben kanyargó szerpentineken oda. Az út során érintettük az oroszlánfejes közkútjáról híres, velencei időket idéző Spilit. Aki a fehér kőoroszlánok szájából folyó vízből iszik, az itteniek hite szerint 1 évig nem lesz beteg. Sajnos, ez ránk nem vonatkozik, mert nem volt annyi időnk, hogy a busztól elbandukoljunk a kúthoz, és igyunk annak vizéből, a buszsofőrünk ugyanis igencsak rálépett a gázpedálra…

Agia Galini hasonlított kicsit az általunk annyira imádott spanyol városkához, Tarifához, csak persze kevésbé fújt itt úgy a szél, mint amott, a Gibraltári-szoros közelében. Az útikönyvek leírásaival ellentétben az üdülőhelyen nem találkoztunk a turisták tömegével, sőt, alig volt néhány német és orosz család. A kikötőben sétálgatva megcsodáltuk a tengert (talán itt láttuk legszebbnek egész Krétán), és a sziklákba vájt, érdekes kis barlangokat, melyeket a víz mélyített ki az idők során.

Elköltöttük „szokásos” ebédünket egy nagyon kedves, tengerre néző étteremben, vásároltunk néhány apróságot egy ajándékboltban, és a víz csodálatos, friss és sós illatával töltekezve indultunk vissza Rethymnóba.